Ανεμοδαρμένα ‘Ηθη

Discover_Serifos

Στη Σέριφο είχαμε κανονίσει να πάμε πριν ξεσπάσουν οι συνθήκες που συντάραξαν την ελληνική πραγματικότητα τούτο το καλοκαίρι. Είχαμε μάλιστα δώσει μια γενναία προκαταβολή σε ένα πακέτο πληρωμής έγκαιρου και early booking. Έτσι, αφότου ξεπεράσαμε (;) τον φόβο μήπως μείνουμε από μετρητά (μαζεύοντας καθημερινά και υπομονετικά τις οικονομίες μας) μη και δεν έχουμε να πληρώσουμε τον υπόλοιπο λογαριασμό, και επιπλέον αποφασίσαμε πως, αφού η συμφωνία της Ελλάδας με τους δανειστές ήταν στα σκαριά δεν θα υπήρχε πια λόγος (;) να ακυρώσουμε την πρότερη δική μας και να χάσουμε τα μισά λεφτά που ήδη είχαμε πληρώσει, πήραμε το (θαλάσσιο) δρόμο για το νησί.

Και κει μας πήρε και μας σήκωσε. Ο αέρας.

Αέρας, αέρας, αέρας…

Από τις 6 μέρες που πήγαμε τις 5 μας φίλεψε 7 ολόκληρα μποφόρ. Ανεμοδούρα, μετά την ψυχολογική του είδους που είχαμε αφήσει πίσω στην Αθήνα.

studios-amfitriti

Έτσι, τούτο το μπαλκόνι, που περίμενα πως και πως να αποτελέσει το καταφύγιο της απογευματινής μου μελέτης σε ουκ ολίγα βιβλία και περιοδικά, περιορίστηκε απλά στο να στεγνώνει τα μαγιώ μας. Με μια υπόσχεση, πως αν δεν είμαστε καλά παιδιά, το αγέρι θα φτάσει την προίκα μας κάπου στη Σίφνο. (Για αυτό και αγοράσαμε και έξτρα μανταλάκια, καθώς η σπιτονοικοκυρά των στούντιος δεν έλεγε να καταλάβει πως ανησυχούσαμε για την ακεραιότητα των μπανιερών μας. Είχε να ασχοληθεί με τις καθημερινές ακυρώσεις εκείνη την εποχή, καταλαβαίνετε, ήταν στραβό το κλίμα, της κατσικώθηκε και ο αέρας, είπε τουλάχιστον στα ελάσσονα θέματα να μην δίνει σημασία).

Σε τούτο το μπαλκόνι μπορέσαμε να καθίσουμε μόλις την παραμονή της αναχώρησής από κεί. Σκαραφαλωμένο καθώς ήταν σε ένα λόφο πάνω από το κουκλίστικο λιμάνι του νησιού, το Λιβάδι, έτρωγε τον αέρα με κουτάλι χρυσό. Στο διαμπερές δωματιάκι μας ο αέρας κλώτσαγε απ’ του βουνού τη πόρτα (εισόδου) και έβγαινε βάζοντας γκολ στη μπαλκονόπορτα. Αγώνας σωστός να μπορέις με το βουητό και το κρύο να κοιμηθείς κάθε που βράδιαζε.

Air condition βέβαια μηδέν, κάτι ήταν και αυτό, δε λέω.

Κατι η δύναμη  της συνήθειας, κάτι η καλή παρέα, κάτι η ωτασπίδες, το ηθικό, αν και ανεμοδαρμένο, παρέμεινε ακμαιότατο. Και ας ήταν περιορισμένες οι έξοδοι μας στην πανεμορφη Χώρα– την μία κινήσαμε για τα στενά και φύγαμε, καθώς το μελτέμι πετούσε όχι μόνο πεζό στα…πλακόστρωτα, αλλά μέχρι και μηχανάκια κάτω-την άλλη περιοριστήκαμε στην καταπληκτική πλατεία της με το κλασσικό από όλες τις απόψεις Δημαρχείο και το γλυκάκι μας Στου Στράτου – βάφλα με παγωτό καιμάκι και γλυκό σταφύλι, μιαμ μιαμ – (μόνη ένσταση: τα έπιπλα γιατί τα βάψατε φέτος, σε αυτό το περίεργο πράσινο της Φολεγάνδρου; Το γαλάζιο που είχαμε δει σε αλλοτινές φωτογραφίες έμοιαζε υπέροχο.)


serifos_plateia_082_f στου στρατου

Μπάνιο στη Ψιλή ‘Αμμο, δεν κάναμε.

ψιλη αμμος

Κι ας είναι η πιο γνωστή παραλία του νησιού. Πολλή ανεμοδούρα και κει. Απολαύσαμε όμως τη θέα και το φαγητό μας στου Μανώλη. Δώστε μου μερικές μαραθοτηγανίτες, ένα βιβλίο και ξεχάστε με σε τούτη την ταβέρνα…

Κάναμε όμως μπανάκι σε διάφορες παραλίες, όμορφες σαν και τούτη

βαγια

– την Βαγιά- και τον Άγιο Σώστη.αγιοσ σωστης

Αγαπημένη βέβαια και εξαιρετική υπήνεμη, τα Γάνεμα…

ganema

Α! Και μην ξεχάσω την ταβέρνα με το απίθανο φαγητό πάνω από τα Γάνεμα, τα Πυθάρια, με έναν μουσακά που μου θύμισε τα παιδικά μου καλοκαίρια στο Ξυλόκαστρο και το φαγητό της αγαπημένης μου γιαγιάς… pitharia

Τελικά τούτο το νησί, ανεμοδαρμένο ή μη, το χαρήκαμε. Θες το ότι είναι τόσο κοντά στην Αθήνα (2,5 ώρες μόνο με το speedrunner που παίρνει αυτοκίνητο – και σε πολύ λογικά για τον ταξιδιώτη ώρες/δρομολόγια), θες το οικονομικό πλην όμως υπέροχο φαί που δοκιμάσαμε παντού, το ότι έχει παραλίες εξαιρετικής ομορφιάς, για κάθε γούστο και σχετικά κοντά η μία με την άλλη – το camping του που προσελκύει  πολύ νεαρόκοσμο, –αλλά καλό και όμορφο νεαρόκοσμο -πράγμα που κατεβάζει το μέσο όρο ηλικιακά του νησιού εκεί γύρω στα 25-30, ή η μικρή όμορφή του χώρα,το σίγουρο είναι πως μας ανέβασε το ηθικό και κράτησε ψηλά τη διάθεσή μας μετά τα capital controls του καπιταλισμού στο κλεινόν κάπιταλ.

Έτσι του χρόνου αποφασίσαμε να ξαναπάμε και ελπίζουμε στο ίδιο οξυγόνο, αλλά σε λιγότερο…αέρα.

Πρώτα ο Θεός-οι πολιτικοί μας-και βέβαια οι απανταχού δρακουλέσκοι… 🙂

Όσοι δεν έχετε επισκεφτεί το νησί, σας το συστήνω ανεπιφύλακτα. Τόσοι Γάλλοι και Γερμανοί…δανειστές, κάτι ξέρουν!!

chora serifou

18 thoughts on “Ανεμοδαρμένα ‘Ηθη

  1. Πολύ χάρηκα Κατερίνα μου που (επί τέλους) μας ξανά-ξεδίπλωσες το συγγραφικό σου ταλέντο και μας περιέγραψες πολύ παραστατικά, τις μετά κάπιταλ κοντρόλ ανεμοδαρμένες διακοπές σου! 😛
    Δεν έχω πάει στη Σέριφο, βλέπεις όταν κανείς έχει εξοχικό κοντά στη θάλασσα και σε νησί και κάπιταλ στρίμωγμα, με τίποτα δεν ξεκουνιέται και οι δέκα μέρες διακοπών του, πολύ του είναι… και θεωρείς μαζοχιστικό να θυμάσαι τους τρις μήνες διακοπών που έκανες κάποτε!!! 😉
    Χάρηκα επίσης που το ευχαριστηθήκατε και γαστρονομικά, το ίδιο κάνουμε και εμείς παρόλο που οι εδώ (Σκιάθος) τιμές καίνε, ευτυχώς που μαγειρεύουμε όλοι μας!!! 😦

    ΑΦιλάκια και εύχομαι ν’ απολαμβάνεις τα καλά του καλοκαιριού όσο μπορείς πιο χαλαρά! ❤

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Αχ αυτοί οι τρεις μήνες διακοπές…Κάποτε έκανα και γω με τον αδελφό μου, στην παιδική μας ηλικία, στο εξοχικό του παπου και της γιαγιάς κοντά στο Ξύλοκαστρο. Τοτε βαριόμουν πολλές φορες αφόρητα -οι γονείς σπάνια ερχόντουσαν γιατι δούλευαν παρά πολυ-μολις που ξέκλεβαν ενα με δυο Σαββατοκύριακα, παραπάνω μερες ποτέ- και το προγραμμα του παππού ηταν αυστηρό: 13:00 φαΐ ενω ολοι οι υπόλοιποι εκδρομείς έπαιζαν και έκαναν μπάνιο στη παραλία ακριβως απο κάτω μας…και μετα…έπαιζε υποχρεωτικός ύπνος αφου οι Μεγάλοι κοιμόντουσαν και έπρεπε να κάνουμε κ μεις το ιδιο-τοτε βλέπεις δεν εκτιμούσαμε τέτοιες…δυνατότητες-ο αδελφός μου λοιπον ως πιο ανυπότακτος άνοιγε κρυφά την πόρτα της κουζίνας/εξόδου και βολόδερνε στο κτήμα οσο η γιαγιά ροχάλιζε, ενω εγω χανομουν σε ενα ατέρμονο μοναχικό διάβασμα βιβλίων και ευχόμουν να δραπέτευα κάπου μακρυά, αληθινά, μέσα στις σελίδες των ηρώων μου…!

    Τωρα το σπιτι στο χωριό εχει χίλια δυο προβλήματα:τα μπάνια δεν λειτουργούν, οι ρίζες των γέρικων δέντρων έχουν μπλέξει με τα φρεάτια, οποτε δεν μπορεις εύκολα να πας εκει, αν και το εχουμε ακόμα και ειναι πανω στη θάλασσα…Σκοπευαμε να το φτιάξουμε, αλλα με αυτα που γίνονται, δεν είμαι εποχές για τέτοια έξοδα. Απο την άλλη νέοι άνθρωποι, αδύνατο να την βγάλουμε όλο το καλοκαίρι μόνο στην Αθήνα, οπότε και απο τον Απρίλιο (!) είχαμε προγραμματίσει τις εξορμήσεις μας και πληρώσει πακέτα προσφορών για πιο οικονομικά νησιά όπως η Σέριφος και στη συνέχεια (άλλες 5 μερούλες) στη Σχοινούσα (τέλη Αυγούστου που ειναι κ πιο οικονομικά). Οπότε , με εξαίρεση τούτες τις 10-11 συνολικά μερες , και μεις στο κλεινόν άστυ, είμαι ΑΘηνα και Δεκαπενταύγουστο θα κανω εδω διακοπές και το χαίρομαι, αφου λατρεύω πλέον την ησυχία που εχει ο θορυβώδης συνήθως δρόμος στον οποίο μένω!αφιλακια πολλα πολλα, και σεις να περνάτε ομορφα! (Α! Και σημερα μου υποσχέθηκε το Λιονταρακι θα δούμε επιτέλους μαζι το βίντεο που τοσο καιρό μιας εχεις στείλει!). 😁❤️❤️

    Αρέσει σε 1 άτομο

  3. δρακουλέσκοι?? χαχαχαχαχαχαχα! τέλειες παραλίες και υπέροχα μέρη όπως σε όλη την Ελλάδα μας…
    Εγώ γύρισα χθες στο βορρά και σέρνω το κουφάρι μου στην κυριολεξία. Ααααχχχχ! φιλακια πολλά.

    Μου αρέσει!

  4. Ναι, Κατινακι μου, αφου στο κουαρτέτο έναντι της μεχρι τωρα Τρόικας που μας έδινε εντολές εχει προστεθεί κ η Ρουμάνα δε ξέρω γω τι οικονομολόγος του Δ.Ν.Τ την οποία κ η κοινή γνώμη αποκαλεί Δρακουλέ-σκου οποτε, όπως καταλαβαίνεις, κ το κράτησα για να χαρακτηρίσω όλο το κουαρτέτο!!😁😁
    Κουράγιο, εσένα είπαμε, το επόμενο καλοκαίρι θα ειναι το ήρεμο, αλλα αξιζει τον κόπο! (Να ξέρες ποσο σε «ζηλεύω» που σπουδάζεις με πάθος αυτο που εχεις επιλέξει!!😉)

    Η Σέριφος ειναι πανέμορφη κ σνομπάρει τον υπερβολικό τουρισμό, για αυτο τη λάτρεψα-ειναι κ διπλα στην ΑΘηνα κ μαζεύει κ αρκετό νεαρόκοσμο, αξίζει να την επισκεφτείς κάποια στιγμη! Φιλακια πολλα, καλη επάνοδο εις τον Βορραν!!

    Μου αρέσει!

  5. καλησπερα παραμυθενια μου
    χχμμ στην ομορφη Σεριφο ε;
    τι μου θυμησες! πηγαιναμε σε καποιο αλλο νησι και ενδιαμεση σταση καναμε Σεριφο, οπου και την ειδα για πρωτη φορα και δεν σου κρυβω οτι την ερωτευτηκα τοσο που στην επιστροφη, μετα τις κυριες διακοπες μας και τελειως εκτος προγραμματος καναμε την βολτα μας κι απο εκει, μειναμε 4 μερες – δεν μου αρεσε, ηταν ενα κατακιτρινοχρυσαφενιο ερημωδες νησι, με πολυ κοσμο στο λιμανι του οπου και μειναμε σε ενα σπιτι παρα πολυ ζεστο, και η χωρα που απο μακρια με ειχε τοσο ενθουσιασει απο κοντα μου φανηκε »λιγη» ως προς αυτα που ζητουσα – λιγη ατμοσφαιρα και ζωη ας πουμε

    χαιρομαι ομως που αντιθετα εσυ τη λατρεψες

    με την ευκαιρια θελω να σε ρωτησω για αυτα τα πακετα διακοπων.. που τα βρισκεις; υπαρχει καποιο σχετικο σαιτ; συνεφερε τελικα; ηταν πετυχημενη εκδρομη ως προς την ποιοτητα των δωματιων; θα μου πεις τωρα ολα σχετικα ειναι αλλα θα ηθελα πληροφοριες οταν θα εχεις λιγο χρονο

    χαιρομαι οταν γραφεις
    φιλια!

    metofeggariagalia,blogspot.com

    Μου αρέσει!

  6. Γεια σου Φεγγαρένια μου. Έχω καιρό να περάσω απο τα μέρη σου μόνο κ μόνο γιατι μπερδεύομαι οταν αλλάζω πάροχο σε μπλογκ! Αν σε κανω follow άραγε θα μου έρχονται οι αναρτήσεις σου ως προωθητικά μηνύματα; (Σε αλλα μπλογκς που δεν ανήκουν στην WordPress μου έρχονται, κ σε αλλα όχι!)

    Για τα πακέτα προσφορών: εμένα συνήθως η λέξη ταξίδι ειναι συνυφασμένη με τη λέξη ξενοδοχείο (είμαι αρκετα απαιτητική ως προς την καθαριότητα κ την αισθητική -κόρη αρχιτέκτονα βλέπεις-κατα τα αλλα μπορω να τραφώ με πασατέμπο -😁😁 οπότε κ συνήθως θα ξεκινήσω την επιλογή για προορι στον απο κει, με δεύτερο γνώμονα το καλοκαίρι τις πολλές κ αξιόλογες παραλίες. Πολλα ξενοδοχεία λοιπον, ιδιαίτερα για περιόδους που δεν ειναι τουριστικές ιδιαίτερα (πχ τέλη Αυγούστου, Σεπτέμβρη ή αρχές Ιούνη) προκειμένου να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο απο νωρίς οτι θα έχουν τα δωμάτια κλεισμένα, ακολουθούν (μεσω του δικού τους σάιτ) την επιλογή του early booking με μια αρκετα μεγάλη συνήθως έκπτωση στην αρχική τιμή ανά διανυκτέρευση -η παγίδα βεβαια εδω ειναι οτι συνήθως ζητούν να προκαταβαλεις μήνες πριν ΟΛΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ποσο ή το μεγαλύτερο μέρους αυτού, χωρίς δυνατότητα επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση ακύρωσης -πολιτική που συχνά έχουν κ οι αεροπορικές δηλαδή. Εκει το ρισκάρεις λοιπον, τι θα γίνει πχ αν δε σου δώσουν την άδεια απο τη δουλεια , προκύψει θέμα υγείας ή…γίνει εθνικούς χαλασμός -βλέπε capital controls κλπ. Συνήθως λοιπον εγω τέτοια «πακέτα» ψάχνω. Βρίσκω ενα ξενοδοχείο που μου αρέσει, κ αν ακολουθεί τέτοιες πολιτικές προσαρμόζομαι -αν βέβαια μπορω- αντίστοιχα.

    Στο Ίντερνετ ομως υπάρχουν και πολλα σάιτ με αξιόλογες, ειδικότερες προσφορές ξενοδοχείων όπως το http://www.groupon.gr για παράδειγμα.
    Τελος, μαζεμένες τέτοιες ιστοσελίδες του είδους μπορεις να βρεις εδω http://www.verysmart.gr/category/prosfores/ και να γραφτείς σε εκείνη που νομίζεις οτι ταιριάζει καλυτερα στο προφίλ σου κ εξυπηρετεί τις ανάγκες σου. Ελπίζω να βοήθησα! Αξιζει πάντως κανεις να ρισκάρει κ να δοκιμάζει πραγματά μεσω Ίντερνετ, η τελευταία μου ανακάλυψη φαντάσου ειναι αγορές απο προϊόντα του Κορρε, Apivita και συναφή απο ενα online φαρμακείο, που έρχονται στη πόρτα μου την επόμενη κιόλας μερα, αλλα 30 ή 40 τοις εκατό πιο φτηνά!😜😜 ειναι γρήγορο, φτηνό, κ αξιόπιστο!) φιλια πολλα!

    ΥΓ: ξέχασα στο σεντόνι μου να προσθέσω οτι ναι, η Σέριφος δεν αποκλείεται να ηταν διαφορετική πριν το 2010 αν πήγες νωρίτερα, οποτε κ άρχισε να παίρνει τα πανω της κ να αναπτύσσεται. Παντως εγω στις διακοπές δεν είμαι για πολλές βόλτες, ξαπλώστρες ή οργανωμένες παραλίες, αλλα για ηρεμία, χαλάρω ση κ γνηςιο σπιτικο φαγάκι, οποτε το νησι σε ολα αυτά με κάλυψε απόλυτα…:)

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • σ ευχαριστω για ολες τις πληροφοριες και τον χρονο σου, Σεριφο ναι, πρεπει να ειχαμε παει πριν το 2010 🙂
      αυτο το οτι δεν ειναι συμβατο το wordpress με το blogspot απιστευτα με ενοχλει και συμβαινει απο τοτε που αρχισα να επαναλειτουργω (για λιγο διαστημα) ενα μπλογκακι μου στη wordpress και εννοω οτι οταν θελω να κλεισω το σχολιο μου βγαζει ονομα κλπ wordpress ή facebook οποτε προτιμω το δευτερο
      αυτο δεν συμβαινει και με σας γιατι η μαγισσουλα νομιζω μια χαρα μου σχολιαζει
      μαλλον κατι πρεπει να κανω που ομως αγνοω 🙂

      τα φιλια μου

      εν τω μεταξυ να δω κι εγω αν υπαρχει gadget στην blogspot για ενημερωση μεσω mails

      Αρέσει σε 1 άτομο

      • Ναι βρε Φεγγαρένια μου, για δες το αυτο με τα gadgets ! Ελπίζω να σε βοήθησα με τις προτάσεις μου!! Καλη συνέχεια ελληνικού καλοκαιριού-αν και πολυ σύννεφο εχει πέσει! Φιλακια πολλα!!

        Μου αρέσει!

  7. Πολύ μου αρέσει Κατερίνα ο τρόπος που μας τα αφηγείσαι και τα περιγράφεις και πολύ χαίρομαι που τελικά, όπως και ναχει κάπως τα καταφέρατε 😉 Πάντως από τις φανταστικές σου φωτογραφίες το μέρος φαίνεται αξιαγάπητο! χιχιχι 🙂

    Καλό υπόλοιπο βραδάκκι και καλό ξημέρωμα 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

  8. Καλησπέρα στο αγαπημένο παρεάκι! 😛
    Μια πληροφορία για την Στέλλα, δεν λαμβάνω ειδοποίηση για τις αναρτήσεις της «φεγγαρένιας» γι αυτό όταν έχω πιο πολύ χρόνο, μπαίνω και τις βλέπω όλες μαζεμένες, όπως εξάλλου δεν λαμβάνω ειδοποίηση από κανέναν που είναι στον blogger….και πολύ θα ήθελα κάποιος να μου πει πώς και τι να κάνω απ΄ την wordpress να συνδεομαι με τους bloggers! (merci πολύ) !!! 😎

    ΑΦιλάκιααααααααααααααααα σε όλους! 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

  9. Φωτεινή (σωστα;;), αξιζει τον κόπο! Ειναι κοντά, πανέμορφη κ φτηνή. Βεβαια μικρό νησι, δεν ειναι για πολλα γυρίσματα, αλλα αυτο μου άρεσε επισης! Μας είπαν ακόμη (δεν μέναμε εμείς) οτι ειναι πολυ καλο κ το κάμπινγκ της!! Και τα πάτρια κ τα κοντινά εξίσου ομορφα τα είδα! Ξερεις, αν εισαι οπουδήποτε στην Ελλαδιτσα μας κ με καλη παρέα, ολα τα έρχονται δεύτερα! 😎😀
    Σημασία εχει να περάσατε ομορφα κ να ξεκουραστήκατε!καλως σε βρήκα!😉

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

